Leelou Blogs

Så har vi då ramlat in i det nya året

och det är en nystart! Härligt!! Börjat året med en dunderförkylning dock, men det har ju gjort att jag fått vara hemma och sy, sy, sy, sy och mera sy... :)
Har fått ihop en del redan. Igår blev det årets första av många saker: tygbeställning från Fabricshack, första kviltningen, tre klara toppar, första bom-blocket och försök att begripa det nya med vårt nya system gällande datorn här i huset. Det är krångligt värre tycker jag.
Men idag har jag iaf fått lära mig ladda upp kort från kameran samt lägga ut på nätet. Det blir kanske enklare vad vet jag.
Idag har jag fått kviltat en av de färdiga topparna från igår och fått på kantremsa på den och duken jag kviltade på igår. Ikväll framför Bones blir det att sy baksidorna. Nån ska väl bli klar hoppas jag. Då har jag ju fått klart en kvilt också i år!! Otroligt, fast jag är ju sen om jag tänker på många andra som syr i en väldans fart....
En kort summering över förra årets alster så blev det klart mer än 2 i månaden och det tycker jag är riktigt bra. Det ska bli spännade och se hur det blir i slutet av detta år.
Dags att gå.
Här får ni en bild på mitt första bomblock för 2010.
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar