Leelou Blogs

Så var det fredag igen

och det går så fort mellan gångerna. Jag har inte orkat skriva nåt här och inte några mejl heller. Borde göra en massa men är för trött.
Snön singlar ner fortfarande, och det verkar som om syträffen imorgon blir inställd. Men då blir den en sydag med A istället. Detta har jag ju sett framemot. Inte för att jag vet vad jag ska sy men ändå... Det är skönt att det är snö och inte regn. Detta härliga vinterväder gör att jag känner mig nöjd med att vi äntligen fått installerat en kamin i huset. Där tillbringas numera mycket tid framför, istället för tv-bilder blir det sportradion med os-sändningarn.
Ikväll har jag fått klart ett babytäcke, min zigzag-täcke. Sen har jag börjat sy kantremsan på den, iaf fn, sista babykvilten på ett tag... Det är dock en bit kvar.. men innan månaden är slut ska nog den vara kvar.
I tisdags var A här och sydde, och när hon åkte hem började jag sy på en väska. Färdigskuren som den var så gick det fort att sy så nu är det bara knappar och knapphål kvar, det ska jag färdigställa imorgon.
/Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar