Leelou Blogs

Trädgård, de hemliga fröerna och sömnad

har jag hållit på med under denna långlediga helg. Vi började med att i torsdags åka till en plantskola för att inhandla lite stora krukor och plantor. När vi kom hem hade det slutat regna var på jag grävde ut ett par rabatter nedanför spaljeerna som maken byggt.

På kortändan står en Brunnäva. På långsidan kommer det förhoppningsvis 2 klätterrosor, jättevallmo, prydnadsgräs och lavendel.

När jag gick på baksidan av huset kikade jag på fröerna jag fick i det hemliga bytet. Det börjar komma nåt litet:


Det tar sig på alla tre men det sista kortet blev fasligt suddigt...

Inne har jag varvat med att bli färdigkviltad med min Mjäkiga och fått på kantremsa, så nu ska den bara handsys på baksidan, sen är den klar!

Jag har även färdigställt majmånads schnibble. Denna månad fick vi välja själva mönster. Jag valde A little bit country och charmsen jag använde var Verna av Kate Spain.


Så här blev den. Mönstret syns inte så bra tyvärr. Men jag gillar den. Mycket grönt!!! : D

Nu är det dags att göra sig i ordning för att åka på bröllop. Härligt när man ska få höra bröllopsklockor igen.
Blomsterkransar till alla!!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar