Leelou Blogs

Sista måndagen innan allvaret


Helgens utmaning, att göra rabarbermarmelad. 2 små burkar blev det. Ska fixa lite scones endera kvällen så man får smaka lite... glömde bort det när jag höll på för jag fixade med många olika saker samtidigt... som vanligt!

Här är inköpen jag gjorde i fredags på vår lilla utflykt: bok, baksidestyg, knappar, dragkedja på metervara, kläppar, ett kitt, några fina 30cms bitar, tråd och en fingerborg m silikonskaft. Mycket nöjd..

Annars gick helgen oerhört fort som vanligt. Maken snickrar på vedboden. Den kommer bli klädd i lärk. Idag kommer det 4 kubik ved som jag ska roa mig med att stapla... har kallat in hjälp i form av mor och far.... annars får jag väl hålla på i flera dygn eftersom maken är iväg. Tur jag har semester fortfarande...

Annat skoj idag var att få ett mejl från Jenny om att jag vunnit i en utlottning.... så spännande!! Det är härligt att få lite post i lådan....
Jag har sett till att det kommer ramla ner lite mer paket där för jag behövde lite tyg till två av mina projekt för att avsluta dem.

Nu hoppas jag bara att A vaknar tidigt och kommer hit snart... vi ska roa oss med att "macka"(få ihop lagren) en hoper med större toppar. Då kan jag få bort dem. Kanske jag kan få lite hjälp om hur jag ska gå vidare med en annan topp om det ska till en bård eller ej. Behöver även hennes hjälp att hämta en färdigklädd stol.

Så min måndag är fylld med aktiviteter. Hur ser din måndag ut?
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar