Leelou Blogs

Hemlis-info...

Mina svar på hemlisfrågorna...

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag har mest stickat i ull men gillar även lin, silke och bomull. Helst inte akryl.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Favoritfärg är brun, turkos, grönt främst, men jag gillar de flesta färger.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Gillar INTE rosa el cerise.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Jag föredrar trä men har en del metall och plast. När jag behöver införskaffa nya stickor blir det i trä även rundstickor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag har stickat i omgångar och har fram tills ganska nyss stickat ganska lite. När det gäller mönster m mycket färg i så är det inga bekymmer, men mönster på engelska klurar jag mycket på och även med mycket spets i.

6. Dricker du kaffe? Te?
Jag är alldrickare, men försöker sluta med kaffe då det blir alldeles för mycket. Te dricker jag gärna, då helst rött eller grönt.

7. Är du allergisk mot något?
Japp, banan och pollen. Även laktosintolerant.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Oj, det är fasligt mycket... jazz, soul, rock, visor, country mm

9. Favoritgodis?
saltlakris, gärna de små svarta bilarna, men även surt och mörk choklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag pysslar massor med lappteknik. Gör egna julkort i december.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Jag har mest stickat tröjor och koftor med mycket mönster i. Har börjat prova på sockor, sjal av enkel stil och även en mössa.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Jag har Stickmagasinet.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Ja att få göra en skir sjal, fina handledsvärmare.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ja det gör jag gärna, fryser lätt om händerna så då är de perfekta! Mitt mått är knapp 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Har inte provat på än så det vet jag inte...

16. Stickar du sockor?
Har gjort ett par i ull och påbörjat ett par i bomull innan jag tappade bort mig i mönstret.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
st 37, 24 cm långa och 25 breda. Ankeln är 27 cm i omkrets.

18. När fyller du år?
26 augusti

19. Stickar du med pärlor?
aldrig provat.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Jag läser gärna deckare och fantasy. Emellanåt sticker jag in med en roman eller feel-good-roman.


Gillar att greja i trädgården och odla upp små fröer som kanske blir nåt framöver :D

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar