Leelou Blogs

Stickfeber har det varit här...

och många alster har blivit klara under september och oktober. Mycket garn inhandlat dessutom....Först ut mössan jag stickat till min make. Därefter har det blivit 3 till och jag håller på med den fjärde.... två kommer bli julklappar och en är till mig. Har gjort två till maken... Garnet jag använt är Eskimå och mönstret har jag hittat här. Jag vände dock på mönstret på den första mössan.
I Borås köpte jag detta ljuvliga turkosa/petrolfärgade garn. Fick med en mönsterbeskrivning som jag inte hittar nu. Inte etiketten heller... Underbart garn dock!
Jag köpte garn när vi var till Quiltköping och en natt när jag inte kunde sova hittade jag detta mönster på Dropsdesign och den blev klar i veckan. Stickat i silkesgarn Zeta av LöveGarn. Den sitter perfekt fast det även här blev lite missöden... : D
Har börjat läsa en del stick och virkbloggar och på en av dem hittade jag mönstret till denna härliga mössa som blev klar under Fb:s stickcafe i tisdags... Garnet är alpacka från artesano. Jag köpte garnet när jag var i Helsingborg, hos Tant Thea. Mönstret hittade jag hos Mirrevirre.
Garn till denna kofta köpte jag på Syfestivalen i Borås förra året. Den har tagit ett år att sticka, det har blivit lite fel på vägen så jag har fått bakåtsticka flera gånger... Men nu är den klar och underbart skön att använda... kommer bli perfekt att använda i vinter då den är varm! Garnet är opalgarn. I år köpte jag nystan till sockar istället... : D

Nu blev det ett långt inlägg som varit tänkt till flera men då jag inte fått den berömda ur får det bli så här....
Susanne

1 kommentar:

  1. Koftan som du har stickat har jag också försökt mig på, men jag repade upp min. Hade gjort ändringar som jag inte hade skrivit upp, så då fanns det inte någon annan utväg.
    Annars är det mössa och vantar-tider, och snabbt går det med små projekter.

    SvaraRadera