Leelou Blogs

Fotokavalkad

som utlovat...

först ut kommer sjalen Avelune, stickad i två trådar både en entrådigt estniskt ullgarn och Iris, alpacka ull. Stor och varm.
Pensé gömd bland akleja blad, härligt svart.

tulpan utslagen, läcker tycker jag.
Pioner på gång, trodde nästan att de inte skulle komma i år... på många andra ställen är de mycket större än mina.Mina Liljekonvaljer är på gång, i bakgrunden är det brun nävan...
Vid spalje kommer en av 3 klematis, de andra två verkar dessvärre ha givit upp livet i år... men det har inhandlats en ny, som ska planteras vid tillfälle.
Våra amerikanska blåbär växer och frodas, vi har 2 buskar. I bakgrunden ser man rabarber och lavendel. Runt om har jag jordgubbsplantor som marktäckare... gott är det också!
Idag fick jag ett ryck och klippte av några tulpaner och satte i en vas. De är så vackra tycker jag. Det är sällan jag gör det, sätter in blommorna från trädgården i en vas och njuter inne... Idag när det regnar om vartannat så har jag iaf dem att titta på inne... för ute vill jag inte vara.
Igår tillbringade jag hela dagen med trädgårdsarbete också... det tar inte slut. Då fick ogräset i en del av häcken avsluta sin vistelse där... gödsel och täckback tillfördes istället. Orkade inte med hela... har nu "bara" 36 m häck kvar att rensa, gödsla och täcka med täckbark... En annan vacker dag! Idag har jag faktiskt varit i mitt syrum och fått kviltat klart ett stort täcke. Kantremsan är på så nu är det dags att fortsätta med nästa kviltprojekt.... eller göra något nytt!

Trevlig söndagkväll!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar