Leelou Blogs

Leta efter affärer...

har ibland sina svårigheter. Idag var planen att försöka hitta en garnaffär som dessutom brukar ha stick-kafe vissa kvällar i månaden. Jag tog tåget till en station, började gå...  hittar denna vackra staty:

 Vid en lekpark hittade jag dessa roliga stenar.
Sen blev det en kopp kaffe på Starbucks. Kikar på kartan och inser att jag är ju helt fel ute... detta hade jag ju kommit på tidigare när jag planerade promenaden. Men idag var det som bortblåst... alltså knalla visare en annan väg lite tillbaka....




Hittar mycket att kika på som husen, arkitekturen är spännande... finns så många olika stilar för något enhetligt finns inte alls!


Tempel finns instickna lite här o där... här är ett jag såg idag.


Om jag hittade affären, nepp... snurrade runt runt och mer runt i området... men icke... så då tar planen att knalla vidare till en annan som ligger en bit bort. Är ju ändå ute och promenerar så då kan man ju ta en lite längre tur än planerat.
På vägen dit så kom jag till denna fina park Prince Arisugawa Memorial Park.







Sen skulle det bära av till nästa garnaffär... men då gick jag helt fel och hamnade nära en station så jag tog tåget hem istället.... ska ta mig en tur häromkring istället! Där vet jag att det finns en garnaffär... och en pysselaffär...
Först en kopp te!
Susanne

1 kommentar: