Leelou Blogs

Otroligt

att det redan är söndagkväll... tänk att en helg går så fort, skönt att vi är ledig imorgon också.

Idag har jag slitit och släpat sten i trädgården, för att markera mer kring min rabatt och kring min konvaljebuske. Jag ska ta kort sen, för nu ser det urtrist ut! Grönskan behöver mer få fart. Jag är nöjd iaf, kanske att jag ska plocka mer sten senare. Grannen har en hög han vill bli av med och jag kan använda den till det jag gillar, runt rabatter i trädgården.
Nu när spaljeerna snart kommer på plats har jag redan börjat fundera på hur jag ska plantera vid dem och vad.
Har tagit fram mina fröer nu för att börja så lite och sen väntar jag spänt på fröbytet jag nämde igår. Vilka jag ska välja och vad man kommer att få. Spännande som bara den!
Jag ska så tomater och olika löksorter i år. Det gick bra förra året med tomaterna så jag hoppas på samma i år.

När det gäller sömnaden har jag idag blivit klar med mina 30 block. Ska lägga ut dem och se om jag kan få ihop toppen i afton. Jag har även fått macka ihop min Schnibbles och mina långa långa duk. Men sen har jag inte kommit tillskott vad gäller själva kviltningen på min "mjäkiga".

Nu ska jag roa mig med annat. Ha det gott!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar