Leelou Blogs

Påskafton

är det idag. Har gått tomtsyn och hittat flera krokus, dock inte fotat. Vacker som bara den. Idag har jag och maken suttit på trädecket och njutit av solen med en kopp kaffe.
Vi har tagit en lugn dag idag, för igår hade vi ett arbetspass som hette duga. Vi hjälpte vänner att flytta från lägenhet på 4e våning utan hiss till hus. Jag orkade med att kånka 2 vändor sen tog kraft och must slut. Maken stretade på med de övriga till slutet. Idag värker det i musklerna rejält...

Så jag har idag passat på att vara i mitt syrum en del också. Fått "mackat" ihop min karamell så jag kan få kviltat den när jag fått köpt vit kvilttråd. Sen har jag i stort fått ihop mina 30 block till utmaningen jag började på i söndags. Det har gått jättefort. Jag är nöjd med min färgställning, kan dock inte visa tyvärr... men det kommer i juni. Tanken är att jag ska försöka få mackat ihop en lång löpare också i afton, innan vi sätter oss i soffan med en stor skål fylld med godis.

Maken har valt att passa på att börja snickra på våra spaljeer som vi ska ha vid hörnen på trädecket. Sen ska jag vid tillfälle köpa klängväxter och plantera. Det ska bli så skojigt, som allt som har med trädgård att göra vid denna tid.
På måndag ska jag veta mer detaljer om ett fröbyte... ska bli spännande. Här kan du läsa mer.

Ha en skön kväll!
Susanne

1 kommentar:

  1. Fröbyte?? Det låter superspännande! Längtar otroligt mycket till sommaren, för våren har ju kommit även om det går långsamt, men mera värme,tack.
    Ha' det bra.

    SvaraRadera