Leelou Blogs

Skön lördag


Idag har jag haft syvänner här, A och B. Vi har fått gjort en del. Jag började med att sy bomblocket för april (bild 1). Jag hade redan skurit ut allt så det var bara att sy. Sen visste jag inte vad jag skulle sy, så då fixade jag lunch. Det blev en grön ärtsoppa, recept hittar du HÄR.

Sen valde jag att börja sy i mina panelkatter som jag köpte i på Quiltbiten i november. De är så söta. Ett kit som är svårt att verkligen sätta skärkniven i. Men nu har jag börjat och kommit ganska långt. (Bild 2) Har 4 små block kvar som ska få remsor på ytterligare 3 sidor. Det ska jag ta tag i innan denna kvällen är över, ska ju hämta maken inatt, men vet inte vart... Det gäller att hålla sig sysselsatt så man inte somnar...

Ska också välja fröer till fröbytet. Knivigt! Det får nog bli några stycken från flera olika så blir det nog bra. Jag ska sen skicka till Sandra.
Ha en skön natt!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar