Leelou Blogs

Det är redan 3e dagen

på det nya året och jag har knappt hunnit med mer än att umgås med min farmor 87 år och systerdotter A 4 år. De är på besök så aktiviteterna är lagom för oss alla. Kallt är det ute och idag har vi iaf hunnit med en promenad ner till sjön. Isen ligger på sina ställen och ett antal vakar är gjorda så vi knallade inte ut så vidare långt. Förra vintern så satt det många och pimplade på isen. Det verkar ha varit en del ute redan denna vinter också.

Jag har ännu inte hunnit sy något mer än fästa trådar i färdig stickade alster i år. Jag har blivit klar med raggsockar till makenDe är stickade i Järbo garn Mellanraggi. Mönstret är från Drops, stickade med två trådar ihop. Maken vill egentligen inte ha raggsockar för han tycker de är så stora, så dessa är måttade efter hans fötter.... han blev mycket nöjd!

en möbius-sjal, som min syster fick när hon var här under nyår. Den var färdigstickad i november men inte fästade trådar innan nyår.
Garnet är Fame Rand. Köpt när jag var på Garnmässa i Kvänum med min goaste vän A i oktober.

Igår kom jag iväg till affären, det blev två turer för jag hade glömt plånboken vid första försöket... hoppas inte det blir vägvisande om hur detta år ska bli... får då blir det inte så skojigt för mig men för många andra!! :D Jag fick iaf hämtat mitt hemlispaket nr 3... det var väl värt att vänta på!! Så mycket fint!!
God choklad, gott kaffe, två olika sockgarner.... helt i min färgskala!!!

Tack Birgitta för denna höst och alla fina paket som ramlat in :D har njutit av alla! Och har redan börjat sticka av några av nystanen som jag fått och har planer för övriga också!!
Detta var skojigt så blir det fler sådana här event under 2011 så ska jag nog hoppa på igen... lika roligt att få som att hitta på till någon annan, även om det är svårt när man inte vet vem den andra är.
Nu ska vi roa oss med skidor på tv.
Susanne

1 kommentar:

  1. kul att du tyckte om grejerna....
    sen att dom kommit sent visar bara hur min höst har varit...fullt upp hela tiden...tyvärr...
    jag hoppas bara att våren inte blir lika dan...
    ska bli spännande att se vad du åstadkommer...

    SvaraRadera