Leelou Blogs

Ytterligare en vecka snart passé..

och denna gång gick det rysligt fort. Det har varit mycket genom jobbet med sena kvällar och flygresa till Sundsvall. Inget sytt men lite stickat har det blivit. Jag fortsätter på min sjal, gillar verkligen det alpackagarnet jag stickar i.

Igår började jag med trädgårdsarbetet igen, det har legat nere. Solen sken och det var helt ljuvligt ute. Det blev en kopp te på altanen dessutom!
Idag när jag skulle fortsätta så började det singla ner snöflingor... blir kallt och ruggigt, då jag lade ner det hela... Gick in och satt igång symaskinen!

Mycket skojigare kan man lätt säga. Nu har jag fått ihop mina 48 block i Nova-kvilten jag började med för ett tag sen ur boken Scrap Basket Sensation. Den verkar rätt populär boken för många gör Picnic ur den. Den är också läcker... funderar på om det ska bli blocket för mitt gula täcke i Regnbågskviltar. Vi får se....

Jag har även fått fotat min StrataVarious, toppen som blev klar förra helgen. Bättre sent än aldrig.Annat skoj jag gjort idag är att beställa konfirmationspresenter! Gäller det bara att mottagarna gillar dem också.
Dags att sätta lite fart i köket!
Susanne

3 kommentarer:

  1. StrataVaroius'en är urläcker! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Ja det var roligt att träffa dej ! Det får göras om helt klart!! Sparar din sida direkt så jaghittar hit igen,fniss..Må gott !Kram =)

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Det var verkligen kul att träffas IRL, hoppas det blir fler gånger snart.
    Så snygga projekt du har pågång på syfronten nu blir jag också sugen på att pröva på. StrataVariousen är något av det finaste jag sett, riktigt läcker.
    Ha det gott så hoppas jag vi ses snart. Kram

    SvaraRadera