Leelou Blogs

Ännu en veckorapport

för att det går så fort i veckan att jag knappt hinner blogga eller göra nåt annat än jobba. Nu hoppas jag att det ska bli en lugn vecka, den som kommer.
Fast i veckan fick jag klar toppen av Nova från boken Scrap Basket Sensation. Planerar att kvilta den med fleece på baksidan.Igår var vi till Värmland över dagen och blev med hugstabbe. Den är stor och otymplig. Hela dagen var det dimma var vi än var... sprack aldrig upp. Men nu är iaf stabben hemma. Vi åker nog snart upp till släkten igen och då hämtar vi ved...

Idag har jag fått sy efter att vårt besök av A tagit slut. Min syster kom ner och åt lunch med oss, innan de vände åter hemåt sitt. Jag passade på att greja i mitt syrum. Fått sytt vandrande block och en utmaning, som ska vara klar till i juni, därtill skurit till för en ST (sy tillsammans) i Fegen. Känns mycket bra!! Nu ska jag sätta ett kviltningsprojekt i maskinen.
Ha en lugn och skön vecka!!
Susanne

7 kommentarer:

  1. Så snygg toppen blir.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jättehärlig topp! Vad snabb du är! KRam Jenny

    SvaraRadera
  3. Ah så snygg den blir! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga färger du använt i den jättesnygga toppen!

    SvaraRadera
  5. Sv ; Ja linnerna är just inkommna så de borde finnas kvar i butiken hos er oxå, om dom köpte in dem vill säga :)

    Jag tänkte på en sak. ser att du stickat raggsocker här förut.
    Jag undra om du har lust att sticka ett par fina åt mig o du självklart får betalt, plus att jag skriver om dig i bloggen o länkar till dig(om du vill såklart) ? :)

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  6. Din Nova blir sååå snygg! Härliga tyger/färger! Kramar Ullis

    SvaraRadera