Leelou Blogs

Valborg

och det blev inget särskilt firande här mer än att flaggan kom ut! Vi har en som hänger på väggen.

Annars har dagen gått i rasande fart, jag har fotat en del i trädgården men inte laddat upp korten än. Suttit och stickat på min sjal, den tar ju aldrig slut! Jag är så sugen på att börja på något nytt! Har fått tag i härligt vitt garn som jag tänkte jag skulle få mig en vacker lövsjal av... men inte förrän Avelune är klar... har ju faktiskt bara (???) 30 varv kvar :D

Jag försökte sitta ute och njuta i afton men det började blåsa sådant att mina lyktor började svaja. Då gick jag in och fortsatte kvilta på det som ligger i maskinen. Den vill jag också få klart innan jag sätter igång med något nytt... fast imorgon ska jag till en kär vän och sy hela dagen. Har inte en susning vad jag ska plocka med mig... det blir nog handsömnad så jag slipper plocka ut det som är i maskinen innan den är klar! Jag har ju en del stitcheries att göra och även att rita på vliesofix, inför min Klematisduk. Sånt får det bli imorgon helt enkelt...

Jag ska fortsätta kvilta en stund till och fortsätta lyssna på Kamelklubben.
Susanne

1 kommentar:

  1. hej=) lessen att jag varit så seg på att svara men det har varit fullt upp här de senaste dagarna..

    tyvärr måste jag berätta att de odlingsbara skockorna ruttnat=( jag förvarade dem i källaren, men tydligen var det inte tillräckligt kallt där ändå. attans! men jag ska hojta till nästa gång det är dags för skörd så ska du få en bit av skördeguldet istället. superlessen för detta, hade så gärna delat med mig!!! masa kramar, eddy

    SvaraRadera