Leelou Blogs

Oooops redan en månad

har gått sedan jag skrev här sist. Det har väl egentligen inte hänt så förfärligt mycket men ändå en del...
På en av de listor som jag är med på så skulle vi sy muggmattor. Mina är sydda i tyg som jag fick i födelsedagspresent förra året. De livar upp tycker jag.


Är även färdig med kviltningen av en utmaning som ska vara klar till jag ska till Granby. Handsömnaden är kvar... har 2 veckor på mig!

Jag har fått klar min kofta Infinity, har använt den men inte blockat den. Ska göra det under denna helg är min plan... så idag behöver det ske.Har stickat den i garnet Bris, (50% ull 50% soya) som jag beställde från Torgstenen. Är mycket nöjd.

Jag har även varit iväg på Stickevent i Habo under en helg. Det var kanonkul!! Gav mersmak. Fick träffat flera vars bloggar jag läser och lärt känna flera underbara stickerskor!!
Det blev en del handlat på eventet... fast jag har ännu inte fått plockat upp det ur påsen. Där emot fick jag påbörjat en mössa, som blev klar hemmaEn lotus hat. Stickad i garn från Östergötlandsväveri.

Däremot har jag fått skickat iväg sockgarnsbytet till min kära vän A. Roligt men ändå svårt när man känner någon så där nära! Väntar fortfarande på mitt paket men det hoppas jag kommer denna vecka...

Jag har fått äran att vara teststickerska av en sjal. Den är jättefin! När den är klar tror jag den kommer bli en present till kära mor.

Samt påbörjat ytterligare en koftahär är första volangen.Tunt garn och tunna stickor.. den kommer ta tid!

Helgen har bestått i att sy en sybox tillsammans med mina syvänner i GoaGummor. Träff i Skepplanda men jag mådde kasst så jag valde att sy hemma istället. Det går inte fort men det går.... tror den kommer bli bra när den är klar.

Tjenixen
Susanne

1 kommentar:

  1. Verkar som dina dagar har dubbelt så många timmar som våra.Oj ,vad du har hunnit med denna månaden.Fin,fina alster har växt fram!!/kram

    SvaraRadera