Leelou Blogs

Hej å hå vad det går

fort numera! Det har gått mer än en månad sedan jag sist skrev här. Lite har hänt sedan dess...

jag stickar vidare på min kofta med volang. Nu är båda ärmarna klara. Just nu ligger koftan för blockning innan jag hoppas på att få fortsätta med den imorgon eller en annan dag. Jag har kommit ganska långt på min klänning också ( men det har jag ingen bild på)-

För ett par veckor sedan gick jag på kurs, för att lära en ny linjal som heter Lazy Angle. På 2 dagar hann jag med att prova lite olika block. Kursledare var Eva, som har tygaffären Tygshoppen i Katrineholm. Hon får mer än gärna återkomma!!Detta är vårt grundblock.
Sedan ville jag prova på detta mönster, så jag har bestämt mig för att göra det större. (Projektet åker med på en syhelg jag har i april)Man vill ju testa på olika sätt. Detta blir nog en liten kudde tror jag endera dagen...
Jag ville även prova på med lite andra färger... Läcker tycker jag iaf att det blir!

Nu ska jag återgå att få färdigt lite vandrande block.... innan det är dags att starta upp med middag.
Tjenixen,
Susanne
som hoppas det inte ska dröja lika länge till nästa gång jag skriver här...

2 kommentarer:

  1. Koftan kommer att bli så fin.
    Oj, vad mycket ni han med på kursen, riktigt läckra block.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Ja visst går tiden fort, lite väl fort mellan varven... Vilka härliga block du fått till, de vill jag se mer av!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera