Leelou Blogs

Fina sockor och påbörjat sticka...

Jag har ju glömt att berätta för er att jag har ett par av de finaste sockarna!! Bästa A hade stickat ett par till sig och hon blev mer eller mindre tvingad att sticka även ett par till mig. Ikväll när jag myser här hemma i skrota-i-klänning har jag sockarna på mig för att känna mig lite finare!Stickade i Fabel och mönstret är bruten mosstickning.


Har även börjat på ett par nya sockar som jag berättade tidigare. Stickar dem i Araucania Ranco Multy. Har hittat själva mönstret i en bok jag har, sockmönstret heter Corquette. Det är mitt andra par sockar, som vi håller på att sticka i grupp Kofthäxorna på Facebook.
Förlänge sedan, iaf känns det så, så köpte jag ett sjalmönster, Maplewing. Min första tanke var att sticka den i svart men den blir i Drops Lace, röd istället.Ni märker att maken inte är hemma... annars brukar jag inte få gjort så mycket gjort :o)
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar