Leelou Blogs

Kvilt o stick

Ett blandat inlägg bland de två handarbetena jag är intresserad av. Först ut är det syförklädet som jag började på i Fegen enligt mönster från I. Hade ett par sömmar kvar när jag kom hem då jag inte hade med mig vissa detaljer jag ville ha med.
Tyget köpte jag på Tyger o Ting.

Sen har jag i flera dagar suttit och sytt fast en kantremsa på min Fjärilskvilt. Ursprunget är en utmaning med A, efter ett besök i kviltbutik i Sala. Vi köpte samma 9 tyger och samma längd. Ett halvår senare skulle vi träffas igen och då skulle toppen vara klar. Nu har jag äntligen fått kviltat den och kantremsa på. Gillar tygerna massor! Kommer bli en favorit!!En närbild på en del av kviltningen.
Sen skulle jag ju visa härvorna jag köpte ifrån C, hon hade med sig till Fegen. Hon har en nätbutik för den som vill kika mera... Jag köpte 3 härvor Manos Serena.Min plan är att de ska bli en Semele, men det kan även bli något annat...

Nu ska jag fortsätta med en sjal som jag teststickar!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar