Leelou Blogs

Snart händer det saker

Nästa vecka blir en ovanlig vecka. Jag ska åka iväg till maken som är i ett annat land och få vara där en längre period. Ska bli underbart spännande. Det börjar dock bli en person med resfeber... får man med sig allt?? Har skickat med en hel del garn och har även med en del. Tror inte jag blir sysslolös....

Här hemma händer det inte så mycket. Jag försöker montera ihop min stickade klänning men det går enormt segt! Stickar vidare på sockor och testsjal. En maska i taget så ska jag nog nå målet snart!

Har ett angenämnt bekymmer dessutom. När vi var i Fegen sist bestämde vi oss för att sy stjärnor till varandra. Jag får välja ut ett stjärnblock jag vill sy, och detta block ska jag sy till alla. Var och en får själv bestämma vilka färger man vill ha blocket i. Detta innebär att i Fegen nästa år ska vi ha stjärnblocksutdelning! Vilken fest!!
Nu håller jag på att klura på vilket stjärnblock jag vill sy. Har hittat ett men det blir för stort, så jag ska se om jag kan göra min egen utifrån den. Men sy det kommer jag inte göra förrän i sommar!

Tjingelling!
Susanne

6 kommentarer:

  1. Oj oj ,,ja detta låter spännande,,hoppas du har en dator med dig ,,så vi får höra hur du har det.Hexagoner är inte dumt att ta med också till främmande land!!Ha det så gott och njut av eran tid!!Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktum Eva att hexagoner redan är på plats... så vi får väl se om jag ger mig i kast med det! Kram

      Radera
  2. Åhh vad spännande! Ha det så bra! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Oj så spännande! Hoppas att vi får lite rapporter då och då om hur du har det!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Klart att du får vara med och knyppla när den dagen kommer! Har också allt men kan inget!

    SvaraRadera
  5. Förstår om du börjar få resfeber:O)) Himla spännande projekt du ska vara med om! Hoppas som sagt att få ta del om dina äventyr där över:O)) Kram Immi

    SvaraRadera