Leelou Blogs

Känner mig duktig

Jag har under denna vecka försökt få ett badkort för att kunna gå och simma. Det har tagit 2 dagar bara att få till ett kort. Igår kom jag iväg och simmade... blev i 25 minuter. Har ju inte tränat på länge så man får börja lite lugnt.... Badbassängen ingår i ett träningscenter när där vi bor. Det är praktiskt att inte behöva ha lås med sig utan det räcker med att man sätter en kod. Igår fick jag ut och jaga badmössa... :) hittade en.

Idag på morgonen var jag iväg igen och simmade.... då blev  det i 30 minuter. Känns riktigt gott och kroppen känns mör nu. Nu blir det fler tillfällen nästa vecka.

Igår fick jag även klart Stickameras junisockar Angler's Loop Sock, klara. Har stickat med en Zauberball. De har varit så där att sticka så jag är nöjd med att jag fått dem klara. Tror min lillasyster kommer lägga beslag på dessa när hon ser dem. (det är nog helt okej då de är något förstora för mig). Jag har döpt om mina sockar till de Murriga.



Nu ska jag sticka vidare på min röda sjal... det är mönstrade varv varje varv så det är mycket att hålla koll på... men den ska bli klar! Har iaf kommit till mönsterbård C (av E).
Susanne

2 kommentarer:

  1. Hej! Nu kan du länka sjalen du teststickade för mig som ravelrymönster för nu har jag laddat upp det! Gå bara in på projektet, edit project och skriv in Inspire me på pattern Source så kommer ravlery att leta upp det!

    Ser härligt ut med pandorna, jag har nog aldrig sett pandor i verkligheten.

    SvaraRadera
  2. Jag sliter också med de där sockorna och är inte så där jätteförtjust i modellen. Men kanske blir de grymt snygga och jag får äta upp all min motvilja när de är klara. Man kan i alla fall hoppas...
    Ha en fin helg!

    Hälsningar
    Marie

    SvaraRadera