Leelou Blogs

Klar med mysterie-sjal 1

Idag fick jag sista ledtråden till Fellowship The Shawl och har fått stickat den. Det har varit 9 ledtrådar och har pågått hela juni. Nu är jag klar med min sjal. Har inte fått blockat den än, det är lite svårt att kunna göra det här. Men jag ska försöka imorgon när jag kan breda ut mig i lgh.
Garnet köpte jag när jag var på Stickevent i höstas. Det är underbart skönt och den kommer bli varm till hösten. Stor är den också! Jag har valt att sticka med nr 5. Höglandsull från Peru köpt av Garnpaletten. Använt drygt 1 härva, vet inte hur mycket jag har kvar men mycket.

Kanske jag ska se om jag kan få färdigt andra stickningar medans jag ändå håller på. Min tunika börjar ju ta form... har bara en liten del kvar. Sen hoppas jag på att nästa mysteri-sjals ledtråd kommer tidigare denna veckan så jag kan sticka på tåget på fredag.

Susanne

1 kommentar: