Leelou Blogs

Midsommar

är det idag och denna helg. Här firas inte det och vi kommer inte göra mer än det vi redan gjort... dock ska vi äta sushi till kvällsmat, det närmaste man kan komma sillen. :o)

Annat som hänt är att några fler parker blivit besökta och att vi varit och badat på onsen, varma källor. Det gjorde vi i Hakkone. Det var suveränt underbart! Så här läckra var vi på hotellet...
Vi var runt i omgivningarna där vi åkte linbana bland annat.



Tillsammans med C och M har jag varit och kikat på Irisblomningen. Det är en stor händelse här i landet att se på de olika blomningarna. Här har ni några bilder på de Irisar jag kunde ta ganska bra kort på.


Det finns otroligt vackra parker här i denna stad. Jag får så mycket inspiration och hoppas på att iaf kunna få till en liten hörna av inslag härifrån. Det är dock svårt att hitta fröer för blommor.





I en park fanns en otroligt samling Rosenbuskar. Tyvärr tog batteriet i kameran slut, och blommorna var nästan överblommade så det är ingen ide att tro att man kan fota senare... ;o)


Jag ska sticka vidare på mina mysterie-sjalar så jag blir klar med dem när det är "tänkt", fast jag kommer inte kunna blocka dem rättvisa här.
Glad Midsommar!

Susanne

4 kommentarer:

  1. Oh så underbart ni har det , bättre att vara där nu på midsommarafton för här "nere" har vi bara en massa ösregn !Må så gott o ha så skojigt!! Kram =)

    SvaraRadera
  2. Här i Närke har vi en solig midsommar.Så det är inte bara regn i Sverige.....
    Njut av sushin och ha en skön midsommar.

    SvaraRadera
  3. Jag får önska dig en Glad midsommar i efterhand!!!!För här på kusten har inte internetet fungerat under hela helgen,,inte våra telefoner heller,,,
    Jag förstår du har det bra/kram

    SvaraRadera