Leelou Blogs

Trädgårdshelg

Började helgen med Sip & Knit med 10 stickerskor till. Det var helt underbart!

Resten av helgen har varit fylld av trädgårdsarbete.... röjt, rensat och klippt bort gammalt. Det är mycket på gång och mer kommer det att bli. Har passat på att flytta lite växter och mer kommer det bli om påskhelgen blir fin.
Snödropparna är snart färdigblommade... Vilken härlig vårkänsla!
Vintergäck som jag plockat massor av gånger från Skåne... i år tog de sig... Är så glad av denna färgklick i rabatten!! Mera mera vill jag ha....
Krokusen hade jag glömt bort att jag hade planterat! Vilken fröjd när man hittade även dem!!

Rabarbern kommer i år med... ljuvligt!!

Konvaljebusken med tulpaner runt foten.

Klätterhortensian kommer med storm... Ska bli kul att se vilka blommor den får, för den planterades sent förra året så då hann den aldrig blomma.
I slänten nedanför vår gräsmatta hittade jag flera tussilago... tur jag tog kort i förmiddags för i nu i eftermiddag hade nån plockat dem... Nu är det väl ändå VÅR!!

Ska strax sätta mig nöjd och glad i soffan och fortsätta sy kantremsan på min röd-gråa kvilt!
Sen har jag en kort vecka framför mig... Behöver börjat tänka på vad som ska med till syhelgen i Fegen! Men det får bli en annan dag!
Susanne

1 kommentar:

  1. Vad mycket fint du har att njuta av i din trädgård!
    Kul att du kom på S&K.

    SvaraRadera