Leelou Blogs

En underbar syhelg är gjord

och nu är man tillbaka till verkligheten, kanske mer att man märker det imorgon...

Jag har haft det helt underbart!! Det är så roligt att träffa gamla vänner som man i vissa fall bara träffar en gång per år!utsikt från altanen en tidig morgon! härligt väder...

I år fick jag inte gjort så mycket mer än sy, skära, sy, skära... nytt projekt, skära och sy, sprätta och sy igen... nåt har blivit klart men en del kvar ändå på annat!
Detta är en topp som blev klar... grunden är en honeybun som jag vann av Ilda, för länge länge sen... nu har jag äntligen gjort något! Kommer kalla den kakelduken... ;)Sydde även en liten förvaring, Pleated pouch. Den var rolig att sy och fanns i 3 varianter. Min blev den stora. Kommer nog att använda den till mina inköpta hexagoner... som jag ännu inte har öppnat och börjat på. Varje år har vi en utmaning. Denna gång hade vi fått detta:
Av detta skulle vi använda allt! Jättesvårt var det men alla hade fått till underbara alster. Jag sydde en stickväska.

Detta är vad vi alla åstadkom! Fantastiska saker helt enkelt!! Nästa års utmaning är att sy en väska...

Känns overkligt att åka till jobbet imorgon....
Återkommer med mer kort imorgon!
Susanne

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg du haft!! En hel del fint har du hunnit med att sy dessutom!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Det låter som att ni har haft en toppenhelg! Så mycket snyggt ni sytt i utmaningen! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Va kul att få se allt samlat på en bild för jag önskade att jag hade tagit en, nu kan jag i alla fall få se allt en gång till och kanske en gång till och ......

    SvaraRadera