Leelou Blogs

Packar, packar och packer för fullt

Det är äntligen dags för syhelg i Fegen!! Har längtat sedan april förra året. Det är en underbar helg med skratt, sömnad och syideer! Inspiration flödar och pratat lika så!!
Fast i år har jag lite svårt att veta vad jag ska ha med för projekt... har ju så mycket som jag behöver få bort här hemma innan jag börjar på nåt nytt... men jag kan ju inte bara sitta vid min symaskin en hel helg utan att göra nåt... Det blir ju ändå en del pauser för att beundra det de andra syr och gör!!

Igår fick jag även en Award av Immi. Tidigare när jag fått detta har jag tänkt att det ska jag göra senare och då har det ramlat bort!

Det är bloggare med färre än 100 följare som får denna award som uppmuntran.
1. Man ska länka till givaren.
2. Skicka vidare till 5 andra bloggar.
3. Svara på 5 frågor.

Första frågan är:

Varför du började blogga?
För att jag ville ha någon form av sydagbok som sedan utökades med stickdagbok... och trädgårdsarbete. Det är inte alltid som jag ger det den tid jag kanske borde, men det blir förhoppningsvis bra ändå.

Vilka bloggar följer jag?
Det är så väldigt många att det tar flera sidor att rabbla! Följer gärna min vänner, kviltkompisar, kviltdesigners, kläddesigners, inrednings och klädbloggar.
Till detta även en och annan trädgårdsblogg. Säkert en drös till... för många är de!!

Favoritfärg?
Jag syr gärna i grönt och brunt, men försöker utmana mig med andra färger också. Egentligen är det bara rosa jag inte gillar....

Favortifilm?
Oj, gillar Harry Potter-filmerna, Sagan om Ringen-filmerna, Mycket väsen för ingenting, Notting Hill.... + massor mer...

Vilket land skulle du vilja besöka och varför?
Jag skulle vilja åka till Australien för att hälsa på en av mina brevvänner. Vi har brevväxlat sedan 1982 tror jag det är nu. Sedan verkar det vara ett fantastiskt land med mycket att se i.

Jag skulle vilja ge denna award vidare till:
Malin
Brita
Monica
Gun
Annika K

Dags att fortsätta med packningen... är ju mer än sysaker som ska med!! Kan ju göra den lätta biten innan jag klurar på mer projekt!
Susanne

3 kommentarer:

  1. Oh man blir nästan lite avis!! Gud vad skoj o det kan jag tänka mej att du får med! Ha det så himmelens skönt!kram =)

    SvaraRadera
  2. Packa, packa på, så ses vi imorgon..

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig much fun i Fegen.
    Kram Martina

    SvaraRadera