Leelou Blogs

En slapp men ändå produktiv lördag...

Denna dag blev inte som jag tänkt mig... helt plötsligt var det målare utanför vårt hus för att måla det sista... hej å hå... klockan är strax efter sju och jag hade planerat sova länge... det var bara att kliva upp...

Har fått laddat ner foton som jag tagit på Cladonia - äntligen!

Annat som hänt idag är att jag fått blockat en sjal i regnbågensfärger och blivit klar med monteringen av linnet Periodot.Sjalen är stickad i Hot Socks Spectra och gick fort att göra... tog bara 4 dagar!
Peridot är stickad i Manos Silk Blend... vilket ljuvligt garn!

Sen fick jag plockat av svarta vinbären idag och gjorde saft... den blev mycket god även den. Så husligt så det förslår...

Nu ska jag fortsätta på Lusekoftan och sticka vidare på den så kanske den blir klar snart också... har dock ärmarna kvar men det brukar gå fort!
Susanne

5 kommentarer:

  1. Vilka underbara sjalar du stickat!!!
    Jag håller på och samlar mod att ens våga försöka skaffa ett mönster och sticka efter.
    Hittar ju alltid på mina egna mönster, men skulle så gärna vilja göra "riktiga".
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga sjalar, gillar speciellt regnbågssjalen. Har du hittat mönstret på nätet?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Snygga sjalar, du stickar med blixtens hastighet..Kram..

    SvaraRadera
  4. Wow! Vad effektiv du är!!!
    Underbara sjalar, saft...
    Cladonia är ljivlig, som ett glass hallonsaft.
    Kram, Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Du verkar vara riktigt produktiv!

    SvaraRadera